Lidingöloppet 2016

Jag är SÅ NÖJD! Och så STOLT! Igår tog jag mig igenom 30 km på Lidingö, trots en hel vår med benhinneinflammation och nu två veckor innan loppet har jag haft feber, hosta och en sväng bihåleinfektion på det. Det var inte förkylningen som var jobbigast igår, flåset fungerade hyffsat men benen var inte helt med på slutet vilket inte är konstigt eftersom att jag knappt tränat några långpass alls. Men jag kom runt och trots värkande ben och fötter så kunde jag ändå spurta in i mål, den känslan!! Världens bästa sambo kom också runt (mycket snabbare än mig), det är så himla kul att vi gör det här tillsammans! För hans del var det 2:a loppet i hans 2:a klassiker och för mig var det 3:e loppet i min första klassiker. Det här loppet hade vi dessutom kanonbra hejaklack med oss, fina svärmor med sambo som stöttade oss. Guld värt!

Bild från mässområdet när vi hämtade ut nummerlappar osv.


I mååååål!!! Så nöjd över denna medalj så det är helt sjukt!