Luleå on ice och Vasaloppet

I lördags var jag på ett spinningpass tillsammans med Madde, bra start på dagen med en timmes spinning! Efteråt så gick jag ner till södra hamn för att titta vad som bjöds på eventen Luleå on Ice. Det var en himla massa aktiviteter, allt från att testa på curling till att åka hundspann. Det senare var jag väldigt sugen på att testa men som det syns på bilden var kön till att få åka hundspann sjukt lång... Och det var bara en kort liten sväng som man fick åka så jag promenerade hem istället. Jag får nöja mig med min egen lilla draghund 


I söndags gick jag upp tidigt för att följa Vasaloppet från tv-soffan. Min fina pojkvän stod nämligen i den enorma massan med människor som startade i söndags. Jag hade även bevakning på honom i vasalopps-appen så under dagen plingade det till varje gång han nådde en kontrollpunkt. Jag är himla stolt över honom som genomförde loppet på en riktigt bra tid! Jag hämtade honom i Piteå igår morse och han är redan taggad på nästa år haha, då är planen att jag också ska vara med! (Jag skulle ha åkt i år egentligen men av flera olika anledningar så blev det tyvärr inte så).
Träningsblogga - Ida

Har du sett Vasaloppets nyhet inför nästa år, Nattvasan? Verkar helt underbart obehagligt jobbigt!

Svar: Ja!! Sjukt läskigt men riktigt häftigt på samma gång! Min sambo är aspepp och försöker övertala mig att vara med, heh....
Ellen