Den lilla svartvita

Med en bordercollie bredvid mig känner jag att ordningen är återställd. Vi har varit hundlösa hela hösten då det inte blev så att jag tog med Alice upp i september, jag fick sen jobb och jobbade heltid (plus lite till) hela oktober så då fanns helt enkelt inte tiden att ha en hund här så jag kom överens med mamma om att Alice fick stanna i Uppsala fram till jul. Och nu är hon äntligen tillbaka! Jag hade ett kort men intensivt julfirande hemma i Uppsala, det blev bara två dagar då jag inte kunde vara ledig längre men jag är väldigt glad att jag kunde åka hem över huvud taget! Sent på juldagen hoppade jag och Alice på nattåget som gick till norr, denna gång hade jag bokat en hel sovkupé istället för sittplats och wow så värt det var!! Kunde sova nästan hela resan och var inte helt förstörd dagen efter resan. Alice beter sig som att hon nyss var här och njuter av mys i soffan, promenader i snön och att få sitta och spana på folk och fä som går förbi på gatan hehe. I eftermiddags hann vi med en promenad på isbanan, den var riktigt fin nu och jag hoppas att den orkar stå emot plusgraderna som väntas de närmsta dagarna... 
 
Jag tänkte få igång bloggandet igen, det har ju bara blivit några få inlägg de senaste månaderna och det är trist för jag gillar verkligen att blogga och även att ha ett arkiv att gå tillbaka och titta i. Ett par-tre inlägg i veckan känns rimligt att få till så det får bli målet!