Höstväder och fotokurs

Idag har vi för första gången på länge haft det lite mulet och till och med lite regnigt. Alice och jag trotsade vädret och kom ut på en längre promenad, ett skönt avbrott i pluggandet och trots att vädret inte var så roligt så var det ändå väldigt fint ute och vi kände verkligen av höstkänslan nu! 
 
Ikväll har jag kurstillfälle nr tre av totalt fyra på min fotokurs som jag håller via Medborgarskolan. Jag har hållt fotokurser sen 2011 och jag har ännu inte tröttnat! Jag tycker att det är så himla roligt att lära ut grundkunskaper i foto till intresserade kursdeltagare, att få bidra till deras aha-upplevelser när dom förstår hur sambanden mellan slutartid och bländare hänger ihop är så häftigt! Nu ska jag fixa lite mellanmål innan det är dags att röra sig mot jobbet!