Träningsplanering v.46

Denna vecka tänker jag inte ha någon träningsplanering då jag har tränat ganska mycket de senaste tre-fyra veckorna. Jag tänker ta en återhämtningsvecka och bara träna om jag känner för det. Eventuellt blir det något litet pass men annars står de vanliga promenaderna med Alice på schemat. Vi har innevecka i utbildningen nästa vecka som kommer innehålla en hel del träning så då kan det vara bra att vara utvilad och fräsch i kroppen!
 
Efter inneveckan ska jag styra upp min träning mot första målet i klassikern, nämligen vasaloppet! I dagsläget så vill jag ju träna allt möjligt men jag inser nu att jag nog behöver skala bort en del saker för att kunna utvecklas bättre inom en sak. Och just nu är det viktigast att köra sån träning som gör mig bra på skidåkning! Men, det blir som sagt om två veckor som jag ska börja med den planeringen. Nu tar jag dagarna som de kommer och vi får se hur veckan blir!
 
Kanske blir det någon promenad vid elljusspåren vid ormberget.
Eller vid vattnet, gärna med solen och kylan som sällskap! (eller ännu hellre, snö!)