En härlig helg!

Här kommer lite text och bilder från vår helg! I fredags var vi hem till Linnea och firade henne då hon fyllde år tidigare i veckan, igår mötte jag och Alice upp Hanna och Ássi för en långpromenad runt Gültzaudden som vi nästan aldrig besöker numera när vi bor lite längre bort. För ett år sen var det vår vanliga runda men numera har vi så många andra bra promenadställen att vi inte tar oss tiden att gå där så ofta, men jag tycker faktiskt att vi får sparka oss i baken för att komma dit oftare då det är så fint där! Särskilt nu när isen börjar försvinna! När vi kom hem fick Alice en ordentlig genomgång med dusch, balsam, borstning, kloklippning, tassalva och tandborstning. Nu är hon jättemjuk och luktar gott haha :)
 
Micke och jag hann även storhandla på eftermiddagen igår och vi köpte faktiskt en grill! Så ikväll premiärgrillade vi fläskkarré och paprika, det blev riktigt bra och förhoppningsvis så kommer grillen bli välanvänd nu i vår. 
 
En till sak som jag gjorde i helgen var att springa årets första ordentliga löparrunda utomhus! Jag sprang ju lite hemma i Uppsala men inte så jättelångt. Igår kväll fick jag ihop 5 km och jag var bra trött efteråt men med en bra känsla! Det är ungefär en månad och en vecka kvar till Vårruset så det är dags att komma igång på allvar med löpningen. 
 
Så, det var kort om vår helg! Här kommer några bilder.