Loppisfynd och lekstuga


Bra helg! Jag har vaknat tidigt båda dagarna då det varit så varmt och jag har ju blivit van att gå upp strax efter 5 numera så det blir som att man vaknar rätt tidigt även på helgen! Det har iaf gjort så att man har hunnit med mycket. Igår var min syster och hennes familj här, Wilm har fått en lekstuga av morfar (min pappa alltså) som ska vara hemma hos oss så vi satte den på plats igår precis innan dom kom, Wilma blev jätteglad! 

Idag var mamma och jag på Ulvas bakluckeloppis en snabbis, jag köpte en fin glaskaraff och vi fyndade även en barnstol för 25 kr! Även den till Wilma ;) Det började regna precis när vi skulle hem från loppisen, det var helt svart på himlen så vi hoppades på att det skulle komma mycket regn då det är så torrt nu i alla grönsaksland. Det kom nog mycket regn ett par kilometer bort men vi fick inte en droppe hemma hos oss!! Surt... 

Förutom loppis och häng med systerdotter så har jag plockat hallon, krusbär och har även kunnat börja skörda ärtskidor i grönsakslandet, supergoda är dom. Squashen är också på G och det går att skörda lök nu också.