Tävlingsdag 2

Andra tävlingsdagen avklarad på skoklosterdraget! Alice var gaaaalet taggad i starten, inte alls lika lugn som igår ;) Hon höll på att dra iväg med mig till och med... Och när nedräkningen började så började hon låta lite, inte så farligt men jag ska nog jobba på att få henne lite tystare i den situationen. Hon brukar ju oftast vara tyst i starten men sen ljuda en del de första 50 metrarna ungefär hehe, hellre det än mycket ljud innan vi startar! Aja, idag tog jag det mycket lugnare i början eftersom jag kände till banan och lärde mig från gårdagens misstag. Därmed kunde vi springa hela banan och på en raksträcka innan banans enda uppförsbacke blev vi omsprungna av två ekipage med två snabba fågelhundar, vilket gav extra draghjälp i uppförsbacken så det tackar vi för ;) Efter uppförsbacken var det kämpigt som fan en bit men när man började skymta målområdet så fick jag ny energi. Igår sprang vi på 16.11 och det var jag inte nöjd med. Jag ville helst komma runt på under 15.20 idag för att kunna mig nöjd och det blev faktiskt 14.39! Alice jobbade verkligen på bra hela varvet runt även idag och efter målgången så gick vi en nedvarvningspromenaden där hon i slutet fick gå i och svalka sig i sjön :) Jag är riktigt nöjd med båda tävlingsdagarna och det kändes så sjukt bra att förbättra vår tid, nu är det bara att träna på så att vi kan nå ännu bättre tider i framtiden. Alice har ju högre kapacitet, det är jag som begränsar oss! Kanske det blir att tävla med kickbike framöver istället för canicross... Men samtidigt gillar jag just att springa ihop med henne! Får klura på det..
Hanna

Sv: Haha ja men jag vill inte se ut som en :P

Anna

Ja, testa soppan vettja!
Så kul att det gick så bra. GRATTIS!
Vilka härliga bilder Ellen =) kram