2014

1. Gjorde du någonting som du inte gjort förut?
Jag åkte långfärdsskridskor för första gången! 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade faktiskt inga nyårslöften! 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

4.Dog någon som stod dig nära?
Ja min morfar gick bort i början på december

5. Vilka länder besökte du?
Inga!

6. Är det någonting du saknar 2014 som du vill ha 2015?
Att det var närmare mellan Luleå och Uppsala.... Men det blir ju lite svårt att ordna!

7. Vilket datum från 2014 kommer du alltid att minnas?
6:e juni, när Michael gick ner på knä och friade! <3

8. Vad var din största framgång under 2014?
Att jag klarade tentan i kursen fysisk aktivitet! Jag var så sjukt nervös inför den och jag blev så himla lycklig och lättad när jag fick reda på att jag hade klarat den! Och att jag började år 2 på utbildningen trots att jag kände mig väldigt opepp och helst ville ta studieuppehåll.

9. Vilket var ditt största misstag?
Att jag jobbade åtta veckor i sträck i somras. Eller egentligen känner jag inte att själva jobbandet var ett misstag men jag borde ha planerat in en veckas ledighet mitt i där någonstans så att jag hade haft möjlighet att vara med Micke i sommarstugan lite! Det blev bara en helg där på hela sommaren..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej jag har hållt mig hyffsat frisk!

11. Bästa köpet?
Knivkursen kanske... Och min iphone som jag köpte i januari! 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Samma som förra året, kurslitteratur och resor Luleå-Uppsala

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Michael och jag förlovade oss! Och nästan alla promenader och skridskoturer på isen!

14. Vilka sånger kommer du alltid att förknippa med 2014?
Jubel (Klingande), Rather be (Clean bandit), Din soldat (Albin), Classic (MKTO), Slå mig hårt i ansiktet (Thomas Stenström), Break free (Ariana Grande), The days (Avicii), Cheerleader (Omi).

15. Har du varit gladare eller ledsnare jämfört med andra år?
Gladare känns det som!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Upptäckt områdena kring Luleå!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Samma som förra året: slösurfa på mobilen

18. Hur tillbringade du julen?
Halva julafton var Micke och jag hos mina föräldrar med alla mina syskon och respektive, sen åkte vi hem till hans familj och fortsatte julfirandet där!

19. Blev du kär i år?
Jag var redan kär när året började och från och med i år så sitter det en guldring på mitt finger som påminner mig om vår kärlek varje dag!

20. Favoritprogram på tv?
Bonde söker fru ;)

21. Bästa boken du läste i år?
Har inte läst någon skönlitterär bok.. Men ett gäng kok/mat/hälso-böcker där jag gillar Hälsokick bäst!

22. Största musikaliska upptäckten?
Svårt!! Svarar nog Ingrid Michaelson

23. Någonting du önskade dig och fick när du fyllde år?
Tights från AIM'N! Och presentkort på Hemtex!

24. Någonting du önskade dig, men som du inte fick?
Nää! Michael skämmer bort mig!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Vi firade mig dagen innan min riktiga födelsedag, med alla mina syskon, systerdotter och Micke! Så min riktiga födelsedag blev inte så händelserik, promenader med hundarna, sa hejdå till M som åkte till Luleå (jag var i Uppsala).

26. Finns det någonting som kunde ha gjort detta år ännu bättre?
Jag hade gärna tränat och tävlat mer drag med Alice! 

27. Hur skulle du beskriva din stil 2014?
Mjukis- och träningskläder! 

28. Vad fick dig att må bra?
Naturen i Norrbotten, sommarjobb med ett gäng roliga kollegor, kvalitétstid med Michael, tid spenderad hemma på föräldragården med alla djur, nya vänner i Luleå!

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Som alla andra: Charlie Hunnam ;)

Och för att avsluta detta inlägget så kommer lite blandande bilder från 2014!