Idag är jag inte så förtjust i snön

Snökaos i Luleå idag. Det har snöat konstant hela dagen. På vissa ställen är dom snabba på att ploga, dom har faktiskt plogat gångbanan utanför oss ett par gånger idag men vi pulsade ändå i säkert 1 dm snö nu på kvällspromenaden! På vår innergård/parkering har det inte plogats sen igår morse så ni kan säkert tänka er hur mycket snö det är där! Jag och några andra grannar har skottat runt bilarna och framför husen lite under dagen men det syns knappt nu... Och ikväll bestämde jag mig för att åka och handla inför i helgen eftersom det förmodligen kommer vara samma kaos imorgon med massa trafik och ännu mer snö. Så jag passade på att åka så sent som möjligt för att det skulle vara så lugnt som möjligt. Det var smart tänkt tror jag! Dock höll det på att ta stopp redan här hemma för jag kom knappt loss från parkeringen, jag backade ut och när jag skulle köra framåt så tog det stopp.. Och då har bilen fyrhjulsdrift! (Hade verkligen inte gett mig ut om jag inte trodde att bilen skulle klara det) Men efter lite lirkande så kom jag iväg. När jag kom hem igen så var det fortfarande oplogat och jag hade ingen lust för att fastna halvvägs in på parkeringen så det slutade med att jag parkerade en bit bort där det faktiskt var plogat, jag hoppas innerligt att någon kommer och plogar här inatt/imorn bitti så att jag kan hämta bilen och ställa den här igen.. Men jag blir inte förvånad om det inte är plogat :(
 
Av någon anledning så har jag gått extra långa promenader med Alice idag och ihop med allt annat som jag skrev om ovan så resulterade det i 20 000 steg idag, helt jävla sjukt! Jag brukar gå runt 8000-9000 vanligtvis så detta är dubbelt så mycket. Och i nån decimeter snö dessutom! Fyfan, inte konstigt att jag känner mig trött. 
Några bilder från dagen... Sista bilden är när Alice har däckat i mitt knä i soffan efter alla snöpromenader..