Halvt internetlös

I måndags morse vaknade jag av ett konstigt ljud, då var det vår telefon- och internetkabel som lossnade från huset då ett träd föll och drog med sig kabeln! Det blåste jättemycket så det var därför trädet föll... Så då hade vi helt plötsligt inget internet och min mobilsurf var dessutom slut så hela måndagen var jag utan internet.. Jag fick ringa och anmäla att kabeln hade gått sönder och dom sa att det skulle vara lagat senast onsdag (idag alltså) kväll men idag ringde dom och sa att det har blivit försenat så det är klart senast på måndag nästa vecka! Som tur är så fick vi iallafall ett mobilt bredband att ha tills det är lagat igen, men det är bara ett som tre datorer ska dela på så det är lite krångligt när alla behöver internet samtidigt hehe... Det skulle gå att stoppa in det i vår router enligt killen som vi hämtade ut det av men nä, det funkar inte! 

Så kan det gå ibland, och även fast jag inte vill vara beroende av internet så inser jag ju att man verkligen är det! Visst, det går bra att klara sig utan facebook och instagram ett tag men största paniken över att inte komma in på internet var ju för att jag inte kom åt alla skolgrejer! Jag pluggar på distans så vi har ju föreläsningar och allting via internet... Och denna vecka har vi flera gruppuppgifter som skulle göras så det blev rätt jobbigt, men det fungerar bra nu med det mobila bredbandet!