Alice i Luleå


De första två dagarna med Alice i lägenheten har gått bra. Igår var jag helt förstörd efter resan eftersom jag knappt kunde sova någonting på tåget, så jag var jättetrött och kände mig bara så himla nere. Men vi kom ut på en promenad på isen i strålande solsken och sen sov jag några timmar, sen blev det lite bättre. Sov bra inatt också och även om jag har varit väldigt trött idag också så känner jag mig mycket gladare. Alice har hittills tagit allting med ro, tågresan gick väldigt bra och vi var hemma i lägenheten runt halv åtta igår morse. Hon gick runt och luktade lite på allt men ganska snart la hon sig i sin nya bädd, hon var också rätt trött efter resan. 
 
Vi har varit ut och gått på isen flera gånger och när det inte är så mycket folk eller hundar i närheten så har hon fått gå lös men hon håller sig runt mig ändå. De hundmöten som vi har haft har gått bra, hon är ju inte så van vid att möta så mycket hundar men jag skvallertränar med godis eller leksak som belöning. Det som går mindre bra är att när vi går längs någon väg så är hon väldigt intresserad av bilarna, hon får lite vallningstendenser på dom. Hon är inte alls van med så mycket bilar så det är inte så himla konstigt att hon gör detta, men jag hoppas verkligen att vi kan träna bort det.
 
I övrigt är jag förvånad över hur pass lugn och snäll hon är, jag trodde att hon skulle vara oroligare och reagerat mer på ljuden som man hör från trapphuset ibland. Det finns till exempel en liten hund som brukar tokskälla ett par gånger om dagen och det hörs ordentligt! Men hon brydde sig inte om det, visst, hon lyfte på öronen lite men inget mer. Det känns väldigt bra :)
Lydia

Vilken gullig hund!

Hanna

Alice är så fin! Vi får promenera fler gånger, hoppas bara vädret är bättre! :)