Babbel

Jag är nu i Luleå, har varit här några dagar :) Det är lättare att plugga här då det inte finns så mycket annat att göra i en lägenhet, har varit duktig och gått upp i bra tid varje dag. Igår träffade jag en kurskamrat för att plugga lite, det var kul! Och idag hade vi redovisning i hälsopromotion, där vi hade gjort en folkhälsorapport om rökning. Det blev många intressanta diskussioner, både om vårt folkhälsoproblem och även de andra gruppernas problem som var inaktivitet och fetma! 
Imorn har vi redovisning i anatomin, därefter följer en vecka utan redovisningar så jag kommer verkligen försöka satsa på att svara på alla instuderingsfrågor som vi har i anatomin och även börja på en individuell uppgift i hälsopromotion. Jag undrar lite hur jag ska lyckas få in all information om anatomin, det är så mycket!! Det gäller nog bara att sätta igång med en fråga i taget och beta av allt eftersom.. 
 
Igår gjorde jag morotsoppa till lunch, så jäkla gott!! Det räckte till en portion idag också, mumma. Jag ska nog göra en omgång till nu i helgen så Micke också får smaka. 
 
Från igår, tittar på seminarie och äter lunch :)