Flyg och fläng

Jag var i Uppsala över helgen och åkte tillbaka till Luleå nu imorse. I Uppsala så stallade vi in fåren för vintern, det blev riktigt bra. Vi delade upp tackorna i tre olika grupper, en grupp med ungtackor som ska få lite extra mat då dem ska slaktas under vintern, en grupp med lite äldre tackor som inte ska betäckas (de ska eventuellt slaktas) och sen en grupp med de tackor som ska betäckas! Nu återstår bara lite klippning och klövverkning innan baggen ska släppas in. 
 
Jag kom hem till lägenheten lite efter 10 imorse, då var det bara att packa upp datorn och koppla in sig för ett seminarie i stress-kursen. Efter det fixade jag lunch och nu sitter jag här och försöker strukturera upp saker och ting.. Vi har så många uppgifter nu så det är svårt att hålla reda på allt! 
 
Lite bilder från Uppsala, mysigt att få träffa min katt Ludde, hundarna och fåren igen!